اطلاعات تماس

info@sarirserver.com 91008063

هدر

Saror Server logo

مقایسه سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo

مقایسه سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo

Hewlett Packard Enterprise (HPE) به عنوان یکی از شرکت های شناخته شده ی فناوری ، طیف گسترده ای از راه حل های سرور از جمله سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo را ارائه داده است. این سرورها برای برآوردن نیازهای مختلف کسب و کار بر اساس خواسته ها، ویژگی ها و نیازهای محاسباتی خاص آنها طراحی شده اند.

تفاوت اصلی سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo در بازار هدفی است که ارائه می دهند. سرورهای HPE ProLiant برای محاسبات و برنامه های کاربردی همه منظوره، مجازی سازی و محیط های ابری برای مشاغل کوچک تا بزرگ طراحی شده اند. در مقابل، سرورهای HPE Apollo برای محاسبات تخصصی با کارایی بالا، یادگیری عمیق و برنامه های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ برای سازمان های بزرگ سازمانی طراحی شده اند.به همین دلیل است که شما در راهنمای خرید سرور hp به مراتب مدل های HPE ProLiant را مشاهده می کنید. در ادامه بطور مفصل تری به شرح تفاوت های این دو خانواده از سرور ها می پردازیم تا خرید سرور hp را برای شما تسهیل ببخشیم.

 

سرورهای HPE ProLiant

سرورهای HPE ProLiant برای محاسبات همه منظوره، اپلیکیشن ها، مجازی سازی و محیط های ابری طراحی شده اند. این سرورها در پیکربندی‌های مختلفی از جمله رک، تیغه ای و تاورعرضه می‌شوند که هر کدام برای رفع نیازهای محاسباتی مختلف طراحی شده‌اند. سرورهای HPE ProLiant از قطعات سخت افزاری بسیار قابل اعتماد مانند پردازنده های زئون اینتل، رم پرسرعت و ظرفیت ذخیره سازی بزرگ برای ارائه عملکرد ثابت با تاخیر کم استفاده می کنند به عبارتی سایر قطعات سرور hp همواره از بهترین کالاها میباشند.

HPE ProLiant محبوب ترین و همه کاره ترین خانواده سرورهای از HPE است که برای ارائه عملکرد، امنیت، مقیاس پذیری و کارایی برای طیف گسترده ای از برنامه ها و محیط ها طراحی شده است. سرورهای HPE ProLiant اغلب از خانواده پردازنده های Intel Xeon Scalable با حداکثر 28 هسته، SAS 12G و 3.0 ترابایت اسمارت مموری DDR4 پشتیبانی می کنند. این سرورها همچنین دارای HPE iLO 5 هستند (برای اطلاع بیشتر در مورد عملکرد iLO به مقاله ی iLO سرور HP چیست مراجعه نمایید)، پلتفرم مدیریتی که قابلیت های دسترسی از راه دور، نظارت و اتوماسیون را فراهم می کند.

سرورهای HPE ProLiant برای مشاغلی با حجم کاری متفاوت و محدودیت های بودجه ایده آل هستند. آنها همه کاره هستند و می توانند برای بیش از یک هدف استفاده شوند، مانند میزبانی سرورهای مجازی یا برنامه های ابری. سرورهای ProLiant همچنین می توانند برای دسترسی بالا، جلوگیری از خرابی و بازیابی سریع پس از بروز اتفاقات نامطلوب پیکربندی شوند. سرورهای HPE ProLiant راندمان انرژی عالی را ارائه می دهند و می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند که از این طریق می توان هزینه های عملیاتی و اثرات زیست محیطی را کاهش داد.

علاوه بر این، سرورهای HPE ProLiant قابلیت های مدیریتی را برای بهینه سازی عملکرد، بهبود برنامه ریزی ظرفیت و نظارت بر سلامت سرور ارائه می دهند. HPE OneView که یک نرم افزار مدیریت سرور است، مدیریت سرور را برای چندین سرور امکان پذیر می کند و کارایی بیشتری به مدیریت سیستم می دهد. به طور کلی با HPE ProLiant کسب‌وکارها می‌توانند زیرساخت قابل اعتماد و مقیاسی داشته باشند.

خانواده سرورهای HPE ProLiant

برخی از مزایای کلیدی سرورهای HPE ProLiant عبارتند از:

امنیت سرورهای HPE ProLiant

 سرورهای HPE ProLiant دارای ویژگی‌های امنیتی داخلی هستند که از سرور در برابر حملات سیستم‌افزار محافظت می‌کنند، نفوذهای احتمالی را شناسایی می‌کنند و به سرعت از رویدادهای مخرب بازیابی می‌شوند. سرورهای HPE ProLiant همچنین دارای گواهینامه استانداردهای امنیتی مختلف و مقررات انطباق هستند.

چابکی سرورهای HPE ProLiant

سرورهای HPE ProLiant انعطاف پذیر و سازگار با تغییر نیازهای تجاری و حجم کاری هستند. آنها از سیستم عامل های مختلف، هایپروایزر و کانتینرها و همچنین راه حل های ابری ترکیبی پشتیبانی می کنند. آنها همچنین استقرار و تدارک سریع را با HPE OneView، یک ابزار مدیریت زیرساخت تعریف شده توسط نرم افزار، امکان پذیر می کنند.

کارایی سرورهای HPE ProLiant

 سرورهای HPE ProLiant با طراحی و اتوماسیون هوشمند، مصرف انرژی، خنک کننده و استفاده از فضا را بهینه می کنند. آنها همچنین هزینه های عملیاتی و پیچیدگی را با HPE GreenLake کاهش می دهند، یک مدل مصرف پرداخت به ازای استفاده که ظرفیت و خدمات بر اساس تقاضا را ارائه می دهد.

چند نمونه از سرورهای HPE ProLiant عبارتند از:

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10: یک سرور رک 2U که کارایی، چگالی و امنیت بالایی را برای مجازی سازی، پایگاه داده و محاسبات با کارایی بالا (HPC) ارائه می دهد. حداکثر دو پردازنده Intel Xeon Scalable، 24 اسلات DIMM، 10 درایو NVMe یا 8 درایو SFF SAS/SATA1234 را پشتیبانی می کند.

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10: یک سرور رک 2U که تعادلی از عملکرد، ظرفیت و قابلیت اطمینان را برای بارهای کاری متنوعی مانند محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، هوش مصنوعی (AI) و اپلیکیشن های حیاتی ارائه می دهد. حداکثر دو پردازنده Intel Xeon Scalable و 24 اسلات DIMM  و همچنین 30 درایو SFF یا 19 درایو LFF SAS/SATA یا 20 درایو NVMe567 را پشتیبانی می کند.

 

 

سرورهای HPE Apollo

HPE Apollo  خطی از سرورهای محاسباتی با کارایی بالا (HPC) است که برای بارهای کاری سخت مانند محاسبات علمی، تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین طراحی شده است.

این خانواده سرور با چگالی بالا و کم مصرف با قطعات سخت افزاری بسیار بهینه است که برای برای محاسبات با عملکرد بالا، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و اپلیکیشن های deep learning، ذخیره سازی اشیا و بارهای کاری محاسباتی با کارایی بالا (HPC) طراحی شده است.

سرورهای HPE Apollo معمولاً دارای حافظه و ظرفیت ذخیره سازی بالایی هستند و سرعت دسترسی سریع به داده ها را برای اپلیکیشن های داده فشرده فراهم می کنند. این سری سرورها از پردازنده های Intel Xeon و AMD EPYC پشتیبانی می کنند و برای دیتاسنترهای بزرگ و محیط های ابری طراحی شده اند.

سرورهای HPE Apollo دارای طراحی فشرده برای خنک‌سازی بهینه، بهره‌وری انرژی و چگالی محاسباتی هستند. این سرورها می توانند تا چهار گره سرور با شتاب دهنده های مختلف GPU/FPGA، اتصالات با پهنای باند بالا، ظرفیت حافظه زیاد و ذخیره سازی SSD با سرعت بالا برای محاسبات بهینه و تجربه کاربری پیشرفته را داشته باشند.

سرورهای HPE Apollo از طراحی ماژولار استفاده می کنند که محاسبات، ذخیره سازی، شبکه، توان و خنک کننده را در یک راه حل مقیاس پذیر و انعطاف پذیر در مقیاس رک ترکیب می کند. سرورهای HPE Apollo از پردازنده های Intel Xeon Scalable یا AMD EPYC ، پردازنده های گرافیکی Nvidia Tesla یا V100 و شتاب دهنده های FPGA پشتیبانی می کنند و تا 48 ترابایت حافظه و 336 ترابایت حافظه در هر سرور را نیز پشتیبانی می کنند و می توانند از فناوری های مختلف اتصال پرسرعت مانند Infiniband، Omni-Path یا Ethernet برای ارائه حداکثر عملکرد پشتیبانی کنند.

سرورهای HPE Apolloبرخی از مدل های سرورهای HPE Apollo

سرورهای HPE Apollo همچنین دارای HPE Performance Cluster Manager هستند، ابزار نرم افزاری که استقرار، مدیریت و بهینه سازی خوشه های HPC در مقیاس بزرگ را ساده می کند.

سری HPE Apollo شامل چندین مدل سرور مختلف است که هر کدام برای رفع نیازهای خاص مشتری طراحی شده اند. در اینجا انواعی از سری HPE Apollo را آورده ایم:

 

  1. HPE Apollo 2000: Apollo 2000 یک سرور متراکم و 2U است که برای کلاسترهای محاسباتی با کارایی بالا، رایانش ابری و مجازی سازی طراحی شده است. این سرور حداکثر چهار سرور مستقل در هر شاسی را پشتیبانی می کند و می تواند با انواع پردازنده ها، مموری ها، استوریج ها و آپشن های شبکه پیکربندی شود.

HPE Apollo 2000

  1. HPE Apollo 4000: Apollo 4000 یک سرور ماژولار و مبتنی بر رک است که برای محاسبات با کارایی بالا، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و ذخیره سازی اشیا طراحی شده است. این سرور حداکثر 60 درایو در هر شاسی را پشتیبانی می کند و می تواند با انواع پردازنده ها، مموری ها، استوریج و آپشن های شبکه پیکربندی شود.

 

  1. HPE Apollo 6000: Apollo 6000 یک سرور ماژولار و مبتنی بر رک است که برای محاسبات با کارایی بالا و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ طراحی شده است و تا 160 سرور در هر رک پشتیبانی می کند و می تواند با انواع پردازنده ها، مموری ها، استوریج و آپشن های شبکه پیکربندی شود.

 

  1. HPE Apollo 6500: Apollo 6500 یک سرور مبتنی بر رک با آب خنک کننده است که برای محاسبات با کارایی بالا، یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل داده ها طراحی شده است و حداکثر 8 پردازنده گرافیکی NVIDIA Tesla در هر node را پشتیبانی می کند و می تواند با انواع پردازنده ها، مموری ها ، استوریج و آپشن های شبکه پیکربندی شود.سرور Apollo 6500
  1. HPE Apollo 70: Apollo 70 یک سرور مبتنی بر رک با خنک کنندگی به وسیله ی آب است که برای محاسبات با کارایی بالا، یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها طراحی شده است. این سرور حداکثر 4 پردازنده گرافیکی NVIDIA Tesla در هر node را پشتیبانی می کند و می تواند با انواع پردازنده ها، مموری ها ، استوریج و آپشن های شبکه پیکربندی شود.

 

چند نمونه از سرورهای HPE Apollo :

HPE Apollo 2000 Gen 10 Plus: این سرور 2U کارایی و چگالی بالایی را برای بارهای کاری HPC همه منظوره ارائه می دهد. این سرور حداکثر چهار گره سرور با قابلیت هات پلاگ را پشتیبانی می کند که هر کدام دارای دو پردازنده، 32 هسته در هر پردازنده، 4 ترابایت حافظه و 24 درایو SFF هستند.

سرور Apollo 2000 Gen 10 plus

HPE Apollo 4200 Gen10: این سرور 2U که کارایی و چگالی بالایی را برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و بارهای کاری ذخیره سازی اشیا ارائه می دهد. حداکثر دو پردازنده، 32 هسته در هر پردازنده، 3 ترابایت حافظه و 28 درایو LFF یا 54 درایو SFF را پشتیبانی می کند.

سرور Apollo 4200 Gen10

برخی از مزایای کلیدی سرورهای HPE Apollo عبارتند از:

عملکرد سرورهای HPE Apollo

 سرورهای HPE Apollo عملکرد استثنایی را برای بارهای کاری فشرده و محاسباتی مانند ژنومیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی (ML)، یادگیری عمیق (DL)، مدل سازی مالی، و شبیه سازی ارائه می دهند. این سرورها از آپشن های مختلف پردازنده مانند پردازنده های Intel Xeon Scalable، پردازنده های AMD EPYC، پردازنده های گرافیکی NVIDIA و FPGA اینتل پشتیبانی می کنند.

تراکم سرورهای HPE Apollo

 سرورهای HPE Apollo قدرت محاسباتی و ظرفیت ذخیره سازی بیشتری را در فضای کمتری نسبت به سرورهای رک سنتی دارند. آنها می توانند تا چهار گره سرور مستقل را در یک شاسی 2U یا حداکثر تا 24 گره را در یک رک 42U قرار دهند. آنها همچنین از گزینه های مختلف درایو مانند NVMe SSD، SAS/SATA HDD/SSD یا M.2 SSD پشتیبانی می کنند.

تراکم سرورهای HPE Apollo

کارایی سرورهای HPE Apollo

 سرورهای HPE Apollo مصرف انرژی و خنک‌سازی را با فناوری‌های نوآورانه مانند خنک‌کننده آب، خنک‌کننده هوا، یا خنک‌کننده ترکیبی بهینه می‌کنند. آنها همچنین مدیریت و اتوماسیون آسان را با HPE Performance Cluster Manager (PCM) امکان پذیر می کنند، مجموعه نرم افزاری که مدیریت خوشه های در مقیاس بزرگ را ساده می کند.

•بهره وری انرژی سرورهای HPE Apollo

 سرورهای HPE Apollo به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به سرورهای HPE ProLiant انرژی کمتری در هر واحد محاسباتی مصرف می کنند.

به طور کلی، سری HPE Apollo طیف وسیعی از مدل‌های سرور را ارائه می‌دهد که برای پاسخگویی به سخت‌ترین حجم کاری در محاسبات علمی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشین طراحی شده‌اند. طراحی مدولار و مقیاس‌پذیر سری آپولو به مشتریان این امکان را می‌دهد تا راه‌حل‌های سفارشی‌سازی‌شده‌ای بسازند که نیازهای خاص آنها را برآورده کند.

سرور HPE Apollo

تفاوت های اصلی بین سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo

 بازار هدف

 HPE ProLiant برای محاسبات همه منظوره طراحی شده است و به طیف وسیع تری از کاربران پاسخ می دهد. در حالی که سری HPE Apollo برای محاسبات با کارایی بالا، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و برنامه های کاربردی یادگیری عمیق ساخته شده است.

فرم فاکتور

 سرورهای HPE ProLiant به فرم فاکتورهای مختلفی مانند سرورهای تاور، رک و تیغه ای تولید می شوند که برای رفع نیازهای مختلف محاسباتی طراحی شده اند. علاوه بر این، آنها با قابلیت پشتیبانی از چندین هارد دیسک و ماژول های ذخیره سازی خارجی، فضایی را برای مقیاس پذیری و گسترش فضای ذخیره سازی فراهم می کنند. در حالی که HPE Apollo معمولاً در یک رک بسیار متراکم (highly dense rack) طراحی می‌شود.

اجزای سخت‌افزاری

 سرورهای HPE Apollo معمولاً حافظه و ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری نسبت به سرورهای HPE ProLiant دارند تا به اپلیکیشن های با داده‌های فشرده پاسخ دهند. علاوه بر این، سرورهای HPE Apollo دارای اجزای تخصصی مانند GPU، FPGA و اتصالات پرسرعت برای ارائه حداکثر کارایی هستند. سرورهای ProLiant با پیکربندی‌های سخت‌افزاری مختلف، از جمله منابع تغذیه اضافی، کنترلرهای ذخیره‌سازی، هارد دیسک‌های با قابلیت هات-سوآپ، و طراحی‌های مدولار برای فعال کردن در دسترس بودن سرور و به حداقل رساندن خرابی ارائه می‌شوند.

سرورهای HPE Apollo از قطعات سخت‌افزاری ویژه مانند پردازنده‌های AMD EPYC و Intel Xeon، حافظه با کارایی بالا و فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا برای عملکرد استفاده می‌کنند. این سرورها از اتصالات سریع مانند Infiniband یا Ethernet پشتیبانی می کنند تا امکان انتقال سریع داده ها بین node (گره) ها، پردازنده های گرافیکی یا سایر اجزای سخت افزاری را فراهم کنند. این قابلیت، پیکربندی سخت‌افزاری سرور را قادر می‌سازد تا بالاترین عملکرد، سرعت و دقت را که برای محاسبات با کارایی بالا ضروری است، ارائه دهد.

هارد درایو

تعداد هارد سرور قابل استفاده در سرور HPE ProLiant نیز به مدل و پیکربندی خاص بستگی دارد. سرورهای HPE ProLiant همه کاره هستند و برای محاسبات همه منظوره، مجازی سازی و محیط های ابری طراحی شده اند و پیکربندی سخت افزاری آن ها بسته به مورد مورد نظر و نیازهای کاربر متفاوت است.

به عنوان مثال، سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 می تواند تا ده درایو SAS، SATA یا NVMe (SSD) با فرم فاکتور کوچک (SFF) پشتیبانی کند، در حالی که سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 می تواند تا 24 هارد SFF SAS یا SATA یا 12 هارد LFF SAS یا SATA را پشتیبانی کند. علاوه بر این، سرورهای HPE ProLiant می‌توانند طرح‌های ماژولار برای درایوهای هات-سوآپ (به مقاله ی هات پلاگ چیست و چه کاربردی دارد مراجعه نمایید.) داشته باشند تا از این طریق در دسترس بودن آنها افزایش یابد.

تعداد هارد درایوهای قابل استفاده در سرور HPE Apollo به مدل و پیکربندی خاص بستگی دارد. سرورهای HPE Apollo برای محاسبات با کارایی بالا، یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ بسیار تخصصی هستند و می توانند تنظیمات سخت افزاری مختلفی برای مطابقت با نیازهای محاسباتی خاص داشته باشند.

به عنوان مثال، سرور HPE Apollo 4200 Gen10 می تواند تا 24 هارد دیسک SAS یا SATA را با فرم فاکتور کوچک (SFF) پشتیبانی کند، در حالی که سیستم HPE Apollo 6000 Gen10 دارای حداکثر شش bay درایو در هر سینی برای درایوهای HDD یا SSD و حداکثر پیکربندی می تواند تا 50 درایو را پشتیبانی کند.

کنترلر ها

سرورهای HPE ProLiant معمولاً از RAID کنترل‌کننده‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کنند و از تنظیمات مختلف RAID برای افزونگی داده‌ها، mirroring یا striping در سطوح مختلف RAID از جمله RAID 0، RAID 1، RAID 5 و RAID 6 را برای حفاظت و ذخیره‌سازی داده‌ها پشتیبانی می‌کنند. پیکربندی‌های RAID تضمین می‌کنند که در صورت خرابی یک درایو، داده‌ها حفظ می‌شوند و افزونگی داده و قابلیت اطمینان سیستم را فراهم می‌کنند. (برای اطلاع بیشتر در مورد رید کنترلرها به مقاله ی رید کردن هارد سرور اچ پی مراجعه نمایید.).

سرورهای HPE Apollo همچنین می‌توانند RAID کنترلر‌های سخت‌افزاری داشته باشند، اما برای عملیات محاسباتی با کارایی بالا، از جمله اجرای الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیشرفته برای مجموعه‌های داده بزرگ، بهینه‌سازی شده‌اند. در برخی از سرورهای HPE Apollo، از تکنولوژی NVIDIA® NVLink برای اتصال استفاده می شود.

 پردازنده (CPU)

سرورهای HPE ProLiant معمولاً از پردازنده‌های Xeon اینتل به عنوان cpu سرور  استفاده می‌کنند و دارای چندین هسته هستند که امکان پردازش همزمان چندین کار را بدون کاهش سرعت سیستم فراهم می‌کند (سرورهای DL385 از موارد استثنا هستند که در ساختارشان از پردازنده های AMD EPYC استفاده شده است). این سرورها از طیف گسترده ای از سیستم عامل ها، از جمله Microsoft Windows، Red Hat Enterprise Linux، VMware و سایر توزیع های لینوکس پشتیبانی می کنند و می توانند برای پاسخگویی به بارهای کاری مختلف سفارشی شوند.

سرورهای HPE Apollo از پردازنده های Intel Xeon و AMD EPYC پشتیبانی می کنند و برای دیتاسنترهای بزرگ و محیط های ابری طراحی شده اند.

پردازنده های گرافیکی

سرورهای HPE ProLiant می‌توانند از GPU برای سرعت بخشیدن به بارهای کاری محاسباتی مانند یادگیری ماشین، مجازی‌سازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها پشتیبانی کنند. پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Tesla و AMD FirePro از جمله پیکربندی‌های GPU رایج برای سرورهای ProLiant هستند.

سرورهای HPE Apollo برای پردازش‌های موازی پیچیده ساخته شده‌اند و می‌توانند طیف وسیعی از پردازنده‌های گرافیکی، از جمله شتاب‌دهنده‌های NVIDIA Tesla، NVIDIA V100، AMD FirePro یا Xilinx Alveo را پشتیبانی کنند. سرورهای HPE Apollo می توانند همزمان به چندین GPU متصل شوند و می توانند برای یکپارچه سازی GPU با چگالی بالا برای عملیات محاسباتی موازی در مقیاس بزرگ پیکربندی شوند.

سرورهای آپولو از طیف گسترده‌ای از پردازنده‌های گرافیکی، از جمله جدیدترین NVIDIA V100 پشتیبانی می‌کنند که می‌توانند برای ارائه قدرت محاسباتی پیشرفته به یکدیگر متصل شوند. علاوه بر این، سرورهای آپولو FPGA ها را برای ایجاد سخت افزار سفارشی و قابل برنامه ریزی برای نیازهای محاسباتی تخصصی ادغام می کنند. FPGA ها به دلیل تنظیمات منطقی خود می توانند داده ها را با کارایی بیشتر و با مصرف انرژی کمتر پردازش کنند و مزایایی را نسبت به پیکربندی های GPU برای نیازهای محاسباتی خاص ارائه دهند. پردازنده‌های گرافیکی و FPGA را می‌توان از طریق اجزای تخصصی، مانند شتاب‌دهنده‌ها یا ماژول‌های توسعه، در سیستم HPE Apollo ادغام کرد.

 سیستم خنک کننده

سیستم خنک‌کننده برای سرورهای آپولو برای به حداکثر رساندن چگالی محاسباتی، با پیکربندی‌های خنک‌کننده با هوا و مایع خنک‌کننده که برای دفع مؤثر گرما طراحی شده‌اند، بهینه شده است.

سرورهای HPE Apollo از فناوری‌های خنک‌کننده پیشرفته برای رسیدگی به گرمای ناشی از قطعات سخت‌افزاری استفاده می‌کنند. این فناوری‌ها شامل سیستم‌های خنک‌کننده مایع یا محفظه‌های خنک‌شونده با هوا هستند که امکان حذف موثر گرما و کاهش احتمال گرم شدن بیش از حد سخت‌افزار را فراهم می‌کنند. این امر قابلیت اطمینان و طول عمر آنها را افزایش می دهد، حتی زمانی که با مقادیر زیادی از داده ها در یک دوره طولانی سروکار داریم.( برای اطلاع بیشتر در مورد گرم شدن بیش از حد سرور به مقاله ی مربوط به آن مراجعه نمایید.)

سیستم خنک کننده در سرورهای HPE Apolloمقایسه سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo در یک نگاه

HPE ApolloHPE ProLiantویژگی
Intel Xeon Scalable یا AMD EPYCIntel xeon scalable و Intel Xeon یا AMD EPYCپردازنده
تا 48 ترابایت در هر سرورتا 24 ترابایت در هر سرورمموری
تا 336 ترابایت در هر سرورتا 48 ترابایت در هر سروراستوریج
HPE Performance Cluster ManagerHPE iLOمدیریت
سرورهای مدولار با چگالی بالااغلب سرورهای رک استانداردفرم فاکتور
محاسبات با عملکرد بالا، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، ذخیره سازی اشیا و غیره.مجازی سازی، پایگاه داده، محاسبات ابری و غیرهموارد کاربرد

نتیجه گیری

پیکربندی سرورهای HPE ProLiant و HPE Apollo نیز بر اساس نیازهای محاسباتی مختلف، بازارهای هدف و سناریوهای برنامه متفاوت است.

HPE ProLiant سروری همه کاره برای طیف گسترده ای از کارها، از مشاغل کوچک تا شرکت های بزرگ مناسب می باشد که برای ارائه قابلیت اطمینان، مقیاس پذیری و عملکرد بالا طراحی شده است. HPE ProLiant در پیکربندی های رک مونت (Rack)، تیغه ای (Blade) و تاور (Tower) برای پاسخگویی به موارد استفاده مختلف تولید شده است و غالبا از پردازنده های Intel Xeon پشتیبانی می کند (سرورهای DL385 از موارد استثنا هستند که در ساختارشان از پردازنده های AMD EPYC استفاده شده است) .

سرورهای HPE ProLiant برای برنامه هایی مانند سرورهای ایمیل، پایگاه های داده، میزبانی وب، اشتراک گذاری فایل و مجازی سازی ایده آل هستند. این سرورها می توانند همه بارهای کاری محاسباتی همه منظوره را مدیریت کنند و می توانند برنامه های مختلف را بدون نیاز به تنظیمات گسترده یا تنظیمات سخت افزاری سفارشی شده پشتیبانی کنند. سرورهای ProLiant نیز همه کاره هستند و می توانند برای پاسخگویی به نیازهای در حال رشد کسب و کار که به زیرساخت فناوری اطلاعات با ظرفیت های متفاوت نیاز دارند، مقیاس شوند.

سرورهای HPE Apollo برای محاسبات با کارایی بالا، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و معاملات مالی با حجم بالا و اپلیکیشن های یادگیری عمیق طراحی شده اند. این سرورها برای بارهای کاری که به منابع محاسباتی گسترده ای مانند پردازش ویدئو و تصویر، مدل سازی و شبیه سازی های علمی ، هوش مصنوعی یا Machine Learning نیاز دارند، بسیار تخصصی هستند. علاوه بر این، سرورهای HPE Apollo برای سناریوهایی که دسترسی به داده ها و تجزیه و تحلیل آن باید در زمان واقعی (real-time) انجام شود، ایده آل هستند. سرورهای آپولو در واحدهای یک یا دو رک موجود هستند و می توانند تا چهار node سرور داشته باشند که امکان پردازش و مدیریت کارآمد داده را فراهم می کند. علاوه بر این، سرورهای HPE Apollo برای محیط های کلاستر شده مناسب هستند و پیکربندی های سخت افزاری تخصصی آنها امکان مدیریت حجم وسیعی از داده ها و وظایف داده محور را فراهم می کند.

image_pdfدانلود PDF
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام در تلگرام و واتس آپ
گفتگو را شروع کنید

سلام! از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.